Handelsbetingelser

Kunde hos Skagenfood

Du kan handle hos os på følgende måder:

Alle priser er incl. moms og afgifter. Og prisen på alle abonnementspakker er incl. levering.

Leveringsomkostninger på enkelt levering er 40 kr. Der er GRATIS levering af ekstravarer for abonnenter, når de leveres sammen med en abonnementskasse.

Deadlines for ændringer

At alle ændringer - ferieafmeldinger, ændring af pakketyper eller tilvalg af nye, og evt. opsigelse skal være foretaget inden deadline for den pågældende leveringsdag.

Via App el. hjemmeside (Min side):

  • Ved levering mandag er deadline fredag kl. 7
  • Ved levering tirsdag er deadline søndag kl. 7
  • Ved levering onsdag er deadline mandag kl. 7
  • Ved levering fredag er deadline onsdag kl. 7

Via mail el. telefon (9-16 på hverdage):

  • Ved levering mandag er deadline torsdag kl. 16
  • Ved levering tirsdag er deadline fredag kl. 16
  • Ved levering onsdag er deadline fredag kl. 16
  • Ved levering fredag er deadline tirsdag kl. 16

Komplet afmelding af alle abonnementer skal sendes via mail i henhold til ovenstående deadlines. 

Betaling 

Løbende betaling - tilføj kreditkort

Når du tilføjer dine kreditkortoplysninger bliver der automatisk opkrævet for hver uges leverancer. Dine betalingsoplysninger vil blive opbevaret sikkert og fortroligt hos Dibs, og du behøver kun at taste dine kortdata én gang.

Vi modtager Dankort, VisaDankort, Mastercard, Maestro, Visa, VisaElectron, Forbrugsforeningen og JCB. 

Du kan altid følge med i dine betalinger på Min Side under Din historik og fakturaoversigt. Skagenfood  trækker først pengene, når varerne er afsendt. Og der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Dine betalingskortdata bliver opbevaret sikkert hos DIBS gennem NETS og kan ikke anvendes til andet end gennemførelse af betalingstransaktioner hos Skagenfood. Skagenfood har ingen adgang til disse oplysninger. Betalingsmodulet på Skagenfood benytter SSL kryptering.

Hvis du ikke længere ønsker dit betalingskort registeret, skal du opsige dit abonnement. Dette gøres ved at sende en mail til kundeservice@skagenfood.dk. 

Ved køb over 1.200 kr. opkræves beløbet forud.

Manglende betaling

Hvis vi ikke har modtaget din betaling senest 10 dage efter forfald, sender vi en betalingspåmindelse (via mail eller brev), hvor vi beder dig betale straks.

Hvis vi ikke har modtaget din betaling 20 dage efter forfald, sender vi rykker 2 (via mails eller brev) med et gebyr på kr. 100. Samtidig stopper vi dine leveringer, indtil vi har modtaget din betaling.

Hvis vi ikke har modtaget din betaling 30 dage efter forfald, sender vi rykker 3 (brev) med et gebyr på kr. 100. Du får samtidig besked om, at hvis du ikke betaler inden 10 dage, vil din konto blive opgjort og et evt. skyldigt beløb bliver sendt til opkrævning via vores inkassobureau.

Betaling ved enkelt køb

Ønsker du kun at bestille et enkelt køb kan du betale dine varer med kreditkort eller via MobilePay.

Vi modtager Dankort, VisaDankort, Mastercard, Maestro, Visa, VisaElectron, Forbrugsforeningen og JCB. 

Skagenfood trækker først pengene, når varerne er afsendt. Og der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Dine betalingskortdata bliver opbevaret sikkert hos DIBS gennem NETS og kan ikke anvendes til andet end gennemførelse af betalingstransaktioner hos Skagenfood. Skagenfood har ingen adgang til disse oplysninger. Betalingsmodulet på Skagenfood benytter SSL kryptering.

Opsigelse

Hvis du ønsker at opsige dit abonnement eller stille dit abonnement i bero, skal du kontakte kundeservice på tlf. 7020 0630 eller via mail: kundeservice@skagenfood.dk, senest torsdag kl. 16, ugen inden du ønsker at standse leveringerne. Du kan også sende os et brev (se adressen nederst i venstre side). 

Der er ingen bindingsperiode på abonnementer fra Skagenfood. Du kan opsige dit abonnement når som helst, og opsigelsen træder i kraft straks. Hvis du har levering i den uge, hvor du opsiger dit abonnement, træder opsigelsen dog først i kraft efter leveringen.

Ved opsigelse af abonnementet bliver depositummet modregnet i de sidste leveringer, og du vil modtage en opgørelse over dit abonnement via mail eller brev fra os.

Emails og Nyhedstilmelding

Er du abonnent på én af vores pakker modtager du som en del af abonnementet følgende mails:

  • Fredagen inden levering modtager du en mail med det forventede indhold i den kommende uges pakke. 

I begge af ovenstående mails vil der være et udpluk af hvilke EkstraVarer, du har mulighed for at få fragtfrit leveret sammen med din abonnementspakke.

Herudover kan der i løbet af året udsendes servicemails når der sker ændringer i typen af abonnementer der tilbydes, m.h.p. at sikre at du som kunde modtager den rigtige pakke. 

Udover ovennævnte mails kan du tilmelde dig Skagenfoods nyhedsmails og pushnotifikationer. Disse udsendes typisk 1-2 gange ugentligt med tilbud, opskrifter m.m.

Skagenfoods nyhedsmail kan du afmelde via Min side og Pushnotifikationer afmeldes via indstillinger på din smartphone.

Mails der er relateret til dit abonnement kan kun afmeldes ved at skrive til kundeservice@skagenfood.dk.

Sikkerhed

Sikkerheden er i top. Skagenfood har indgået en aftale med Dibs, der er godkendt af Nets. Vi overholder således alle de strenge krav, Nets stiller omkring sikkerhed.

Alle de oplysninger, du indtaster, bliver SSL-krypteret. Det er den mest udbredte form for kryptering på Internettet, og det er din sikkerhed for, at du trygt kan betale med betalingskort hos os.

SSL-krypteringen sikrer, at ingen andre end Skagenfood og du selv får adgang til dine kortoplysninger. Vi registrerer ikke dine kortoplysninger.

Så snart handelen er gennemført, bliver dine kortdata slettet helt automatisk. Vi anbefaler iøvrigt www.forbrugersikkerhed.dk, der giver en god og fyldestgørende information om bl.a. kortbetaling på Internettet.


Persondatapolitik

Cookies

På www.skagenfood.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dens funktionaliteter.

Cookies kan altid slettes igen, når det ønskes. I Internet Explorer slettes cookies under menuen "funktioner" -> "Internetindstillinger" -> "slet cookies".

Logstatistik

Logstatistik bruges på www.skagenfood.dk og betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft. Under abonnementers Log ind funktion laves ydermere en statistik på de foretagne bevægelser. Det vil sige, at Skagenfood har mulighed for at se, hvornår enkelte ændringer er udført samt fra hvilken IP-adresse.

Hotjar

Skagenfood kobler nu og da Hotjar's funktionaliteter til hjemmesiden med henblik på at kunne se kundernes adfærd på hjemmesiden. Vi har løbende tiltag for at kunne forbedre hjemmesiden og Hotjar indgår som et element heri. Vi analyserer kun resultaterne via Hotjar ud fra en samlet vurdering og vi benytter således ikke registreringer af de enkelte kunders adfærd til noget. Formålet med at benytte Hotja er at forbedre brugvenligheden og kundeoplevelsen for vores kunder.

Oplysninger

For at du kan indgå en aftale med os via hjemmesiden, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
Mailadresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varer til dig.

Dine persondata opbevares på servere hos Scannet i specialindrettede serverrum, som er tyverisikrede og udstyret med brandhæmmende inergénanlæg. Serverne overvåges 24 timer i døgnet.

Alle de oplysninger, vi registrerer, behandles fortroligt og i henhold til persondataloven. Hos Skagenfood anvender vi endvidere analyseværktøjer til at gennemgå trafikdata i form af logfiler fra vores hjemmeside. I den forbindelse lagres der ingen oplysninger om din person.

Oplysningerne transmitteres ikke i krypteret tilstand, og de lagres ikke i krypteret tilstand. De vil ikke blive solgt, videregivet eller på anden måde overdraget til tredjepart.

Som registreret hos Skagenfood har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kundeservice@skagenfood.dk. Oplysninger registreres i minimum 5 år, idet bogføringsloven stiller krav om opbevaring af regnskabsmateriale i 5 år.

Dataansvarlige er: Skagenfood A/S, Hyttefadsvej 8, 9970 Strandby.

Du skal være fyldt 18 år for at kune oprette abonnement hos Skagenfood.

Reklamationer

Vi hører altid gerne fra dig, hvis der noget, du er utilfreds med, eller som du synes, vi kan gøre bedre. Har du reklamationer til din levering, kan vi kontaktes på kundeservice@skagenfood.dk eller på tlf.: 7020 0630. Telefonerne er åbne man-fre kl. 9-12 & 13-17.15. (Dog torsdag til kl. 16)

Reklamationer skal foretages hurtigst muligt efter modtagelse af pakken eller ved manglende levering af pakken. Det gælder både i relation til levering af pakken og til indholdet i pakken. På den måde kan vi med det samme reagere og give dig en bedre service. En reklamation vil altid blive besvaret via mail.

Som udgangspunkt vil du få et afslag i prisen, hvis en vare eller dele af leveringen ikke er i orden. På fødevarer er reklamationsretten varens naturlige holdbarhed.

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus ved at klikke her.

Fortrydelsesret

DA SKAGENFOOD LEVERER FØDEVARER ER DER INGEN FORTRYDELSESRET i henhold til Forbrugeraftaleloven § 17, stk. 2, nr. 1.